söndag, juli 01, 2007

Emil Jensen i Pildammsparken, Malmö


Emil Jensen, originally uploaded by jackjohansson.

21.53.

En kväll.

En kväll tar det att bli känd.

Vid 18.45 fick jag höra Emil Jensens namn för första gången i mitt liv av Magnus W när jag satt "PÅ BESÖK" nära Möllan. Uppenbarligen var jag en av de som hade honom kvar att möta. Hur det var, för mig? Jag kom dit strax före 20 och missade stort sett hela tillställningen. Det kändes som att jag ännu en gång hamnat "där det händer". Fick aningens lust att dra till Varberg på onsdag. Vad säger du Magnus B? Varberg/Falkenberg på onsdag kväll? JA!!! Efter konserten fick jag en skiva med mellansnack signerad av Emil. Jan Troell var en av de som tjingsade på honom. Jag förstod inte varför en dam var så angelägen om att "Jan Troell" var där och ville heja på Emil. ("Just nu gör jag en roll i Jan Troells nya storfilm där jag spelar mot Persbrandt och andra eminenta skådisar. Sista inspelningsdag är för min del 28e maj. Det är det bästa extrajobbet jag haft." Emil den 14 maj, www.emiljensen.se)

22:00 jag: go kväll igen
 Helena: hej
  jag sitter fortfarande med picasa
 jag: emil jensen var i en park här nyss...
 Helena: phu
  vet inte vem det är
22:01 jag: det visste inte jag heller kl 18.45 ikväll..
 Helena: vem är det då?
22:03 jag: sitter och skriver inlägg till min resa.. får jag använda denna chat som vi gör nu där, det är kul!

emil är en naiv idealist som dör på slutet.. :)
22:04 Helena: jaha...jag förstår inte :-)
22:09 jag: alltså, kan/får jag använda dessa rader på resan?

emil jensen är också svensk och europeisk mästare i poetry slam (läser på baksidan av mellansnack emils debut-ljudbok).

jag lägger upp några foton och rader från pildammsteatern så snart som möjligt, äh jag skickar upp de första bilderna nu, borde vara där inom någon minut... ( alltarmojligt.nu)
22:10 Helena: ja, det får du! Nu förstår jag
22:12 Jag har suttit vid datorn precis hela dagen - det händer inte ofta! Och nu ska jag sova, kan bli intressanta drömmar. Kram på er och sov gott :-)
22:14 jag: swede dreams!!!
 Helena: thanx!
22:17 FÖrresten, kolla nya bilder på min picasa i albumet Open souls
22:18 jag: japp.


Emil, originally uploaded by jackjohansson.

00:07 nu.. En kväll tar det alltså att bli känd. För nya personer. Känd för nya personer.. Alldeles för sent nu.. Har lyssnat på eMmiLs "MELLANSNACK" och några låtar fråm skivan "MAJ FÖRRA ÅRET". 10:an "Fantasi" på "MELLANSNACK" kickar och rekommenderas.

Ett schysst urklipp från Kontakt/Bokning på Emils sajt:

"Vill man gå ur hela det här producent-konsument-fixerade samhället går man in i sig själv (länk saknas) och berättar sen hur det gick i gästboken..."


Det gick som en blogg från en parkkonsert.

Sommaren rules. Äger fett. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails