måndag, februari 08, 2010

Rekordpublik såg "Här är mitt liv!"




Rekordpublik såg "Här är mitt liv!" under Göteborg Filmfestival

2010-02-08 06:00
TV-produktionen "Här är mitt liv!" sågs av fem gånger så många tittare på webben under Göteborgs Filmfestival.
- Vi producerade tre nya inspelningar och la ut ett klipp om dan på programmets webbportal som besöktes av 500% fler besökare under festivalveckan, säger Jack Johansson, "Här är mitt livs!" initiativtagare och producent.
- Vi har tack vare intresset tagit beslutet att producera 350 nya livshistorier under 2010 och lägga ut ett nytt klipp från inspelningarna varje dag. Valet av just 350 st nya livshistorier kommer frånwww.350.orgsom uppmärksammar koldioxidhalten i atmosfären, klimatförändringarna och hur du kan dra ditt strå till stacken för att ta hand om din planet.


Forskare hävdar att 350 parts per million koldioxid är taket för hur mycket som får finnas i atmosfären om klimatkrisen ska kunna vara hanterbar för samhället. Läsmer om 350 - vad det betyder, var det kommer ifrån och hur vi når dit.



Här kan du också finna mer inspiration och kunskap:www.savetheplanet.ax/vakna_upp.htmochklimatvanlig.nu/klimatvanlig.htm
- Vi har just avslutat tre inspelningar med kända profiler och besökare på Göteborg Filmfestival. Förutom Laleh som drömgäst i programmet ser vi fram emot att bjuda in Ingvar Oldsberg att själv medverka i ett av sommarens program.
Under filmfestivalveckan medverkade allt från internationella Göteborgs/Berlinmusikern Anna Roxenholt och måltidsambassadören Mattias Birath till etablerade filmare och branchfolk som Svenska Filminstitutets Presschef Jan Göransson.
Bland de internationella drömgästerna i "Här är mitt liv!" nämner Jack Cat Stevens. - Jag tänker att Sissela Kyle kan hjälpa oss med den kontakten. De är ju släkt och Cat spelade och sjöng för Sissela i SVT i höstas, avslutar Jack.
De hemliga gästernas livshistorier avslöjas från och med måndagen den 8/2 i ett nytt klipp kl 06.00 varje dag på programmets nya webbportal:alltarmojligt.nu

Presskontakt:
Jack Johansson
Initiativtagare "Här är mitt liv - min planet!"
jj@alltarmojligt.nu
0703054565

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails