onsdag, oktober 03, 2007

Stjärnan Mark Levengood lever livet

Efter att ha hämtat visumet från Indiska ambassaden och spelat tennis inne i Stockholms Centralstation fick jag syn på Mark Levengood som gick på samma tåg som mig till Göteborg. Jag ringde genast upp Mikael Engström för att brainstorma med honom om hur vi önskar engagera Mark i spridningen av positiva nyheter och förbättrandet av medielandskapet i världen. Efter en stunds peptalk tog jag mod till mig och gick fram till Mark i första klass.

Jag: - Hej Mark! Vilken är din senaste positiva och glada nyhet från idag eller den här veckan?

Mark: - Så här är det alltså att jag... positiva nyheter är jättekul men jag blir lite misstänksam om alla bara är positiva hela tiden. Ähhm... du vet... det finns ju någon slags hurtighet som är väldigt livsförnekande.

Mark fortsatte: - Livet består ju av ljus och skuggor men däremot så tycker jag att vi allihop har en skyldighet att försöka liksom lära oss att se möjligheter också när det går käpprätt åt helvete. På det viset är jag positivist.

Och avslutade med: - Den här veckan... Det mest positiva är är väl att jag arrangerar den här jättekampanjen som heter Svenska Hjältar vars syfte är att plocka fram alla de storslagna människor vi har i vår vardag och att man liksom lyckas förstå att det riktiga livet är inget som händer i Hollywood eller någonannanstans utan det händer precis mitt ibland oss. De riktiga stjärnorna är alla våra medmänniskor och vi själva. Det är positiva nyheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails