tisdag, mars 03, 2009





LIVE STORY. LIFESTORIES
.

Här direktsänds 
Indiansamtal™ med
kända och okända människor dygnet
runt. The best of Indiansamtal™.
Livshistorier LIVE.

I årtusenden har människor talat till punkt och lyssnat med respekt
och total uppmärksamhet. Sharing the truth is liberating.

För medverkan ring Jack, 0703 05 45 65, jj@alltarmojligt.nu


http://bambuser.com/channel/jj



Indiansamtal från en äng i Göteborg.

Ylva: - Det som är bra med min hund, hon är 13 år nu, och jag har haft henne ända sen hon var liten, liten valp. Men, det är det att hon accepterar mig hur jag är. Jag behöver liksom inte vara nervös för att jag ska vara si eller att jag ska vara så när jag träffar henne, förstås, hon är ju bara en hund. Men hon tycker att jag är ok ändå, bara jag är lite snäll och bryr mig om henne.

Jack: Ceasar och Mufti är goa. Ceasar är en liten katt som bor hos min granne och Mufti är en hund. De är svarta båda två.

Karl: - Den person jag saknar mest när jag flyttar hemifrån, det är min katt, honom saknar jag fortfarande.

Peter: - När jag var liten så hade jag en undulat som var blå och vit och hette Tarzan, för han tyckte så mycket om att klänga i gardinerna och flyga fritt. Och en dag så råkade jag rycka av stjärt fjädrarna på Tarzan av någon outgrundlig anledning. Men mamma sa att "- Du har tur Peter, för det gör ingenting, för att de växer ut igen. Men de växer bara ut en gång." Och mycket riktigt de växte ut och jag och Tarzan fortsatte leka och han var lika pigg och glad som hade varit tidigare, innan incidenten. Men stjärt fjädrarna försvann igen. Jag vet inte varför, om det var att jag ville kolla om det verkligen stämde eller om det var bara var olyckshändelse i våran lek. Och mycket riktigt, de växte inte ut, utan Tarzan förvandlades, ... fy vad hemskt, ... Tarzan slutade sina dagar på botten av buren, tjock och vingklippt och i ren frustration försökte jag ta ut honom och få honom att flyga,. men det gick inte. Och mormor mata honom med kött och potatis., Jag älskade verkligen den fågeln.

Johanna: - Det finns en sjukdom som det inge finns något som helst botemedel mot och det är skrattet.

Karl: - Man skulle kunna säga att den man älskar agar man.

Peter: - Jag har haft hamstrar också.


Bästa hälsningar

Jack of all trades
JJ & Co
TACK TV FOND
Jack Johanssonjj@alltarmojligt.nu
0703 - 05 45 65

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails