lördag, september 15, 2007

Re: ÄÄÄÄÄNNNTTLIGEN !!!!!

Hej & tack för ditt mail Kurt!
 
Du betyder oerhört mycket. Personer som utttrycker exakt det du har uttryckt
här gör skillnaden och jag uppmanar dig att delta i galan. Du visar att allt är
möjligt och att detta är angeläget genom att åka från Östersund ner till
insamlingsgalan i Göteborg den 28/9.
 
MBH
 
Jack

Ps. Jag publicerar denna konversation på min blogg alltarmojligt.nu. Ds.

 
Den 2007-09-15 skrev Kurt Persson:
Hej!
 
Det här med positivt tänkande är något som jag har påtalat länge.
 
För 30 år sedan började jag påtala varför tidningar var så negativa.
Ju mer negativ en medianyhet är ju svartare större och fetare visas den I tidningar och TV, och de glada och positiva blir bara små notiser som man nästan missar.
 
Nej, slå näven positivt I bortet och vänd på steken.
Ju gladare och trevligare en nyhet är ju fetare och Större ska den "blåsas upp", och de trågiga och negativa ska vara mindre.
 
Vad ska våra barn uppfatta / tro att det är för en värld som de ska växa upp i, när de lär sig läsa, och får se den ena fela rubriken efter den andra I tidningarna med våld, död och elände.
Vi ska ju "forma" dessa små.
Ett STORT tack för erat fina tänkande och initsiativtagande!!!

Tyvärr kan jag inte besöka galan, även om jag mycket gärna vill.
 
 
M.V.H. Kurt Persson, Östersund.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails